
NAL-konsernin strategia
NAL-konserni, eli Nuorisoasuntoliitto NAL ry, NAL Asunnot Oy ja NAL Palvelut Oy, hyväksyivät vuonna 2024 ensimmäisen yhteisen strategian.
Me NAL-konsernissa tarjoamme nuorille asuntoja ja tukea arkeen silloin, kun he sitä tarvitsevat, ja teemme edunvalvontatyötä nuorten asumisen turvaamiseksi. Haluamme olla näkyvä ja kuuluva nuorten asumisen asiantuntija ja panostaa työssämme inhimillisyyteen ja nuorten aitoon kohtaamiseen.
Tahdomme konsernina toimia hyvin yhdessä sekä sisäisesti että kumppaniemme kanssa.
Kehitämme NAL-toiminnan laatua
Laatutyöskentelymme lähtökohtana on systemaattinen pyrkimys toiminnan jatkuvaan parantamiseen sekä toisilta oppimiseen. Toteutamme NAL-kentän sisäisiä vertaisarviointeja sekä nostamme esiin hyviä käytäntöjä ja kehittämiskohteita.
Hämeenlinnan Seudun Nuorisoasunnot sai 2.12.2008 ensimmäisenä nuorisoasuntoyhdistyksenä oikeuden käyttää NAL-laatuleimaa. NAL-laatutyöryhmä myöntää NAL-laatuleiman yhdistykselle, joka täyttää pääosin NAL-laatukäsikirjan kriteerit.
Myös NALissa tehdään laatuleiman arvoista työtä.
Hyvä käytäntö -palkinto
Luonnollisesti hyvistä tuloksista palkitaan. Olemme jakaneet Vuoden Hyvä käytäntö -palkintoa vuodesta 2008 lähtien. Vuosien varrella Hyvän käytäntö -palkintoja on myönnetty mm. asumistietoa lisäävästä Ahaa-kurssista, vuoden vuokralaisen palkitsemisesta, talousongelmien kanssa painiville asukkaille suunnatusta palveluneuvonnasta sekä aktiivisesta asukastoiminnasta.
Jos kiinnostuit, ota yhteyttä Nuorisoasuntoliiton järjestötoiminnan asiantuntijaan.
